Hal Leonard MGB

Academia Internacional de Direção de Orquestra da Costa Atlântica
17/09/2017
Esposende (Portogallo)

The Atlantic Coast International Conducting Academy? professionally qualifies conductors, through a specialized theoretical and practical training of the highest artistic and pedagogical quality, enabling them for the musical direction of the most varied professional or amateur structures, such as orchestra, wind orchestra or concert band, and all kinds of instrumental and vocal ensembles. The Academy is addressed to all professional and amateur conductors, music students and musicians in general, who wish to initiate, develop or improve their technical, theoretical and artistic skills.
Throughout each course / year, the students of Atlantic Coast International Conducting Academy develop an intense theoretical-practical conducting studies guided by head of studies in titular Orchestra Conducting, the prestigious and charismatic conductor Luis Miguel Clemente (Professor of Conducting, Doctorate Investigator in Music Performance - Orchestral Conducting). The students also deepen their knowledge in complementary areas, such as Orchestration and Analysis, Repertory and Style Study with the prestigious teacher and conductor Roberto Fiore? (Orchestration, Composition & Analysis).
The Atlantic Coast International Conducting Academy also has the collaboration of the renowned maestros John Traill (Director and Professor of the Faculty of Music St. Anne's college, University of Oxford) and Colin Metters (professor emeritus of London Royal academy of music), as guest teachers in Conducting.
Atlantic Coast International Conducting Academy, a platform of excellence, creative and innovative for the study of the art and technique of music conducting...

Tel.: +351967490085
email: conductingacademy@atlanticoastorchestra.com